@article{oai:shonan-it.repo.nii.ac.jp:02000113, author = {森田, 恵 and MORITA, Megumi}, issue = {1}, journal = {湘南工科大学紀要, SHONAN INSTITUTE OF TECHNOLOGY JOURNAL}, month = {Mar}, note = {フェアトレードの認知と市場拡大が国内でも進んでいる。しかし、販売形態の中心は量販店やチェーン店、通販など非対話化にシフトしている。この状況は、フェアトレードの理解を疎外し、フェアトレード市場の将来を危うくしかねない。本稿では、この非対話化フェアトレードをフェアトレードタウン運動がどのように補完し得るのかについて、逗子市を事例として、フェアトレード商品情報およびフェアトレード情報の提供、市民の対話の場の提供、地域における対話型フェアトレード店舗の支援という4点から論じた。 Domestic awareness and sales of fair trade have improved in recent years. Though the mainstreaming of fair trade shopping has transferred to mass retailers, chain stores, and mail orders, this has negated the need for social interaction. As a consequence, this may disrupt a deepening understanding of fair trade, and cause insecurity of its future market. This study, taking Zushi case, evaluates the roles of a fair trade town movement which complement the non-interactive fair trade in four aspects: providing information on fair trade and backgrounds of fair trade products, facilitating the exchange of views on fair trade, supporting small stores within the community where customer can interact face to face.}, pages = {93--105}, title = {非対話化フェアトレードを補完するフェアトレードタウン運動の評価 : 逗子市を事例として}, volume = {55}, year = {2021}, yomi = {モリタ, メグミ} }