WEKO3
アイテム
臨床心理士による「授業観察」を通した支援の可能性 : 特別の支援を必要とする児童生徒の早期発見とコンサルテーションを中心に
https://shonan-it.repo.nii.ac.jp/records/2000164
https://shonan-it.repo.nii.ac.jp/records/200016440f6c03c-5efd-454c-9b11-3505ff4e835c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-05-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 臨床心理士による「授業観察」を通した支援の可能性 : 特別の支援を必要とする児童生徒の早期発見とコンサルテーションを中心に | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Using “Class Observations” as a means of support by clinical psychologists : Primary by the early discovery of special needs students and consultation and solutions for them. | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | class observation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | special needs students | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | clinical psychologist | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | early discovery | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | consultation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
太田, 静男
× 太田, 静男× 岡田, 珠江× OTA, Shizuo× OKADA, Tamae |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | A school counselor does many kinds of things to help students, parents and other teachers. In this study we tried various practical means including class observations. These observations took place on a regular schedule. They occurred of the same time and day of the week through at one full academic semester at a public junior high school. This was a new approach mainly because it was so comprehensive. This articles has two main purposes. First, we clearly state the conditions of this new way of performing this kind of study. Secondly we believe that this new approach can lead to an early discovery of and possible solutions for the cases that are being considered. But we feel that these observations are applicable outside of this at specific setting. Analyzing unconscious behavior among other kinds of students can be helpful to teachers of other subjects besides special education. | |||||
書誌情報 |
ja : 湘南工科大学紀要 en : SHONAN INSTITUTE OF TECHNOLOGY JOURNAL 巻 52, 号 1, p. 159-173, 発行日 2018-02-01 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 湘南工科大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 09192549 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10400308 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |