ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 湘南工科大学紀要【51(1)-】
  2. 52(1)(20180201)

臨床心理士による「授業観察」を通した支援の可能性 : 特別の支援を必要とする児童生徒の早期発見とコンサルテーションを中心に

https://shonan-it.repo.nii.ac.jp/records/2000164
https://shonan-it.repo.nii.ac.jp/records/2000164
40f6c03c-5efd-454c-9b11-3505ff4e835c
名前 / ファイル ライセンス アクション
159-173_太田 臨床心理士による「授業観察」を通した支援の可能性 : 特別の支援を必要とする児童生徒の早期発見とコンサルテーションを中心に (861 KB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-05-13
タイトル
タイトル 臨床心理士による「授業観察」を通した支援の可能性 : 特別の支援を必要とする児童生徒の早期発見とコンサルテーションを中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Using “Class Observations” as a means of support by clinical psychologists : Primary by the early discovery of special needs students and consultation and solutions for them.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 class observation
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 special needs students
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 clinical psychologist
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 early discovery
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 consultation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 太田, 静男

× 太田, 静男

WEKO 1976

ja 太田, 静男

ja-Kana オオタ, シズオ

Search repository
岡田, 珠江

× 岡田, 珠江

WEKO 2011

ja 岡田, 珠江

ja-Kana オカダ, タマエ

Search repository
OTA, Shizuo

× OTA, Shizuo

WEKO 1978

en OTA, Shizuo

Search repository
OKADA, Tamae

× OKADA, Tamae

WEKO 2013

en OKADA, Tamae

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A school counselor does many kinds of things to help students, parents and other teachers. In this study we tried various practical means including class observations. These observations took place on a regular schedule. They occurred of the same time and day of the week through at one full academic semester at a public junior high school. This was a new approach mainly because it was so comprehensive. This articles has two main purposes. First, we clearly state the conditions of this new way of performing this kind of study. Secondly we believe that this new approach can lead to an early discovery of and possible solutions for the cases that are being considered. But we feel that these observations are applicable outside of this at specific setting. Analyzing unconscious behavior among other kinds of students can be helpful to teachers of other subjects besides special education.
書誌情報 ja : 湘南工科大学紀要
en : SHONAN INSTITUTE OF TECHNOLOGY JOURNAL

巻 52, 号 1, p. 159-173, 発行日 2018-02-01
出版者
出版者 湘南工科大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 09192549
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10400308
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-05-13 02:10:19.581012
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3