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アイテム
3D立体映像システムにおけるオブジェクトの実時間生成処理
https://shonan-it.repo.nii.ac.jp/records/2000211
https://shonan-it.repo.nii.ac.jp/records/20002117578fa97-314c-4e32-8c03-455e0da33400
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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3D立体映像システムにおけるオブジェクトの実時間生成処理 (1 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2024-08-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 3D立体映像システムにおけるオブジェクトの実時間生成処理 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Real time generation processing of the object in 3-dimensional stereoscopic system | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 立体映像 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 実時間処理 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | グラフィックス | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | データ変換 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | stereoscopic system | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | real time generation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | graphics | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | data tranformation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
坂下, 善彦
× 坂下, 善彦× 渡邉, 優太× SAKASHITA, Yoshihiko× WATANABE, Yuta |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 3次元立体映像表示システムの特徴は,対象物(オブジェクト)の外観が立体的に見えるのみならず,その対象物の内側に観測者が入り込んで観ることができることにある.我々は3次元空間内での移動性と視点位置の自由性を利用する方向性をめざし,3次元型構造LSIの設計作業空間の構築を進めている.これまでの手法では,モデリングツールにより予め定義されたオブジェクトを可視化表示させるシステムは多く存在するが,連続時間内で,表示させながら新たにオブジェクトを定義して既存のオブジェクト群の中に加える機構は未発達である.本研究ではこの解決策として,分散並列処理に適した処理系GPUを利用した新たな手法を提案する. There is the feature of a 3-dimensional scenography display system in the appearance of a subject (object) not only looking three-dimensional, but a watcher entering inside the subject and being able to see. We are advancing construction of the design task space of three-dimensional type structure LSI aiming at the directivity using the mobility in three-dimensional space, and the free nature of a viewpoint position. Although many systems which indicate the object beforehand defined with the modeling tool by visualization exist by a traditional technique, the mechanism which newly defines an object and it adds into the existing object group within continuous time while making it display is underdeveloped. In this research, the new technique of having used the processor GPU suitable for distributed parallel processing as this solution is proposed. |
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書誌情報 |
ja : 湘南工科大学紀要 en : MEMOIRS OF SHONAN INSTITUTE OF TECHNOLOGY 巻 48, 号 1, p. 47-53, 発行日 2014-03-31 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 湘南工科大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 09192549 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10400308 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |